Uleiul de cătină: uleiul grecesc antic care luptă împotriva bolilor majore și pe care îl poți face acasă

Uleiul de cătină este extras din fructele de pădure și semințele plantei de cătină, iar atât boabele, cât și semințele sunt grozave pentru piele și oferă beneficii interne. Cătina conține bioflavonoide sănătoase. Iată cum îl poți prepara:
 Ce este uleiul de cătină?
Tulpinile de cătină se găsesc în principal în Europa și Asia, cele mai comune specii fiind Hippophae Rhamnoides .
Uleiul de cătină este extras din fructele galben-portocalii, puțin mai mici decât o afină. Există două tipuri: uleiul de semințe, care provine din semințe, și uleiul de fructe, care provine din pulpa cărnoasă. Uleiul de fructe este de culoare roșu închis sau portocaliu roșcat și mai gros decât uleiul de semințe. Uleiul de semințe este de obicei de culoare galbenă sau portocalie pal. Hippophae Rhamnoides este denumirea botanică pentru cătină. Face parte din familia Elaeagnaceae sau Oleaster și Hippophae L. și din speciile Hippophae rhamnoides L.
 Informații nutriționale
Speciile Hippophae Rhamnoides au un conținut mai mare de omega-7 decât alte uleiuri, iar acesta este mai greu de găsit decât omega-3 , omega-6 sau omega-9 . De fapt, uleiul de nucă de macadamia și peștele gras de apă rece ar putea fi singurele alte surse ale acestei super-grăsimi.
Acizii grași omega-7, cunoscuți și sub denumirea de acid palmitoleic, pot fi folositori în combaterea bolilor de inimă, precum și în reducerea problemelor asociate diabetului de tip 2. Deși trebuie efectuate mai multe studii, uleiul de cătină poate fi ingredientul de vindecare perfect. Lista de beneficii pentru sănătate continuă, deoarece conține potasiu, sodiu, calciu, magneziu, fier și fosfor.
Cătina poate fi aproape clasificată drept uleiul minune atotputernic, având în vedere profilul său nutrițional intens bogat, care include vitaminele A, B1, B2, C, D, E, K și P; carotenoide; flavonoide; aminoacizi; fenoli; acid folic; acizi organici; și 20 de elemente minerale, ca să nu mai vorbim de profilul său de acizi grași esențiali. Poate fi singura plantă din lume care conține toate cele patru omega: omega-3, omega-6, omega-7 și omega-9. Acesta este un cocktail puternic vindecător.
 Beneficii
1. Ajută la combaterea cancerului
Uleiul de cătină conține  fitonutrienți puternici, proprietăți antiinflamatorii și chiar prezintă elemente anti-canceroase. Un studiu publicat în Poultry Science  a evaluat activitatea toxică hepatoprotectoare a uleiului din boabele de cătină, indicând efectele adverse diminuate ale aflatoxinelor în ficat. Ficatul este cel mai mare organ din interiorul corpului și joacă numeroase roluri importante pentru organism, inclusiv digerarea alimentelor noastre, stocarea energiei și eliminarea toxinelor.
Uleiul de cătină poate fi o modalitate excelentă de a ajuta la reducerea posibilelor tipuri de cancer care se pot dezvolta la ficat datorită efectelor sale de curățare a ficatului.
2. Minimizează sau previne problemele de piele
Uleiul de cătină ajută la reducerea multor probleme ale pielii. Cătina, concentratul de cătină și uleiul extras sau chiar și semințele pot fi aplicate direct pe piele pentru a preveni arsurile solare și pentru a oferi ameliorarea arsurilor solare, vindecând rănile precum escare și tăieturi.
Uleiul de cătină poate fi folosit pentru a reduce acneea, dermatita, pielea uscată, eczemele, ulcerele pielii și vergeturile.

3. Poate reduce simptomele oboselii suprarenale
Deoarece uleiul de cătină este o sursă puternică de omega-7, poate ajuta la diminuarea oboselii suprarenale. Eliminați alimentele care drenează organismul, cum ar fi cofeina, zahărul și alimentele procesate și adăugați alimente care vindecă, bogate în omega, cum ar fi peștele gras, uleiul de pește și uleiul de cătină.
Combinat cu multă odihnă, o reducere a anxietății și exerciții fizice, uleiul de cătină vă poate ajuta să vă readuceți nivelul de energie la normal.
4. Ajută la prevenirea infecțiilor și întărește sistemul imunitar
Știm că antioxidanții sunt cruciali pentru a ajuta la prevenirea infecțiilor prin  combaterea radicalilor liberi. Un studiu realizat de Departamentul de Tehnologie a Medicamentului și Management Farmaceutic de la Universitatea de Medicină Kaunas din Lituania s-a concentrat pe evaluarea potenței activității antioxidante a uleiului de cătină, arătând că uleiul extras pur conținea de 2,4 ori mai mulți carotenoizi decât alte uleiuri.
Aceasta înseamnă că beneficiile antioxidante sunt foarte mari și pot ajuta la reducerea apariției infecției.
Deoarece antioxidanții ajută la îmbunătățirea funcției imune prin protejarea organismului de infecțiile cauzate de bacterii, virusuri sau paraziți, uleiul de cătină poate împiedica bacteriile infecțioase să provoace inflamații în organism și, prin urmare, vă poate întări sistemul imunitar.
5. Tratează bolile cardiovasculare
Este posibil ca aportul zilnic de ulei de cătină să prevină bolile cardiovasculare, precum ateroscleroza, hipertensiunea arterială și chiar atacurile de cord.
Journal of Functional Foods  notează, de asemenea, că uleiul de cătină are calități care pot ajuta la reducerea bolilor cardiovasculare.
6. Combate diabetul
Un studiu publicat în Jurnalul European de Nutriție Clinică a evaluat efectele uleiului de cătină asupra nivelului de insulină. Studiul a constatat că uleiul de cătină poate ajuta la menținerea  nivelurilor normale de zahăr din sânge, menținându-le în intervale moderate, combătând în cele din urmă diabetul de tip 2 și simptomele diabetului.

sursa: naturavindecatoare.ro