PĂSTÂRNACUL – Îmbunătățește sănătatea inimii și are proprietăți anticancer

Folosit pe vremuri în loc de îndulcitor, înainte de a fi descoperit zahărul, păstărnacul este considerat în tradiția populară, alături de țelina, o rădăcină cu efecte afrodisiace . Pentru că are un conținut bogat de potasiu, păstărnacul se recomandă a fi consumat zilnic deoarece contribuie la buna funcționare a inimii.

Păstârnacul conține vitaminele A, B1, B2, C și K, fibre, potasiu, fier, calciu, acid folic, cupru, iod, uleiuri volatile, săruri minerale, amidon și zaharuri. Rădăcina de păstârnac are acţiune diuretică, depurativă, antioxidantă, tonică, antireumatismală, antipiretică, antitoxică, emenagogă, sedativă şi stomahică.

Păstârnacul are calităţi antiinflamatorii, antifungice şi anticancerigene, oferind protecţie împotriva cancerului de colon sau a leucemiei. Sărac în proteine păstârnacul este valoros prin conţinutul de minerale şi vitamine. Astfel, el poate fi o gustare ideală sau un supliment alimentar redutabil atunci când vine vorba despre echilibrarea dietei celor care sufera de obezitate sau celor supraponderali. 

Beneficii ale păstârnacului

  • Îmbunătățește digestia
  • Ajută în curele de săbire
  • Previne anemia
  • Contribuie la buna funcționare a inimii
  • Elimină toxinele din organism
  • Previne anumite tipuri de cancer

Îmbunătățește sănătatea inimii

Păstârnacul conține un nivel ridicat de potasiu, care acționează ca un vasodilatatorși reduce tensiunea arterială și stresul asupra inimii.

Nivelurile ridicate de folat din această legumă reduc nivelurile de homocisteină din sânge, care sunt, în general, asociate cu un risc mai mare de boli de inimă.

Proprietăți anticancer

Păstârnacul conține un ingredient activ numit falcarindiol care poate detecta și distruge celulele canceroase în colon. Astfel, încorporarea acestei legume în dieta ta va ajuta la reducerea șanselor de a dezvolta cancer de colon.

De ajutor in curele de slabire

Păstărnacul este o legumă săracă în proteine, însă compensează prin conținutul bogat de vitamine și minerale. El poate fi consumat ca gustare sau supliment alimentar în cazul în care se dorește o echilibrare a dietei, în special în cazul celor care se luptă cu obezitatea.
Alături de un morcov și un castravete, păstârnacul poate fi o gustare ideala, eliminând senzația de foame dintre mese.

Previne osteoporoza

Bogat în vitamina K, consumul de păstârnac ajută la prevenirea formării de cheaguri de sânge şi la stimularea dezvoltării celulare. Consumul adecvat de vitamina K reduce şi riscul de osteoporoză.